mandag den 9. maj 2016

Opgave 6 - praksisafprøvning 2 - Mælkebøttemarmelade - Reflektion/Evaluering.

Refleksion/evaluering over praksisforløbet:  Mælkebøttemarmelade.



Det var noget sværere end først antaget at gennemføre praksisopgaven, selvom det ikke var en større opgave at planlægge og skulle heller ikke være svær at udføre.

Må indrømme, at jeg lige nu tænker, at det er ret meget "op ad bakke" at gennemføre aktiviteter af den art i min praksis i øjeblikket.

Hvorfor fungerede det ikke ?

-Tingene skulle udføres når det passede mig, når jeg kunne frigøres fra det som skal udføres og havde jeg tid. Det var mere på mine præmisser og ikke beboernes.

 -Det har været meget uregelmæssigt mht. beboerne i foregående uge:  2 beboere er fraflyttet fra os til en varig boligform. - en ny beboer er kommet til - En har været indlagt. - En anden sygdomsplaget. - Og mit fokus har primært skullet ligge indenfor sundhed/sygepleje og plejen.

Er det for beboernes eller min for min skyld, at jeg forsøger at gennemføre praksisafprøvningerne ?

Jeg er tilbøjelig til at svare, at mælkebøttemarmelade-projektet var for min skyld!
Men ved også godt, at sådan kan det ofte være at arbejde i det neuropædagogiske felt. - Det kunne have været en succes, hvis jeg havde "ramt" øjeblikket, hvor det havde kunnet få beboerens opmærksomhed. - Men sådan er virkeligheden måske i grunden ofte meget sjældent ? - I hvert fald i den sammensætning af beboere vi har i min afdeling i øjeblikket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar